| De Illuminatie. | |
|---|---|
| Topic Started: 22 Jan 2012 - 22:20 (83 Views) | |
| Marlon | 22 Jan 2012 - 22:20 Post #1 |
|
De Illuminatie...er bestaat veel onrust over deze groepering. Er wordt gespeculeerd dat dit een geheim genootschap is die sommige zangers en zangeressen (bijvoorbeeld Lady GaGa, Jay-Z en Rihanna) gebruiken voor het verspreiden van satanistische boodschappen en gebruiken. Niets is minder waar. Wie 'illuminatie' intikt op Google zal op de gedachten komen dat dit een groep van verlichte mensen is. Ze 'claimen' niet een geheim genoodschap te zijn, maar streven naar een andere wereld (lees het topic: De Nieuwe Wereldorde). Wat vinden jullie van deze groepering? (Bron: Wikipedia) De orde van de Illuminati was een geheim genootschap uit de tijd van de Verlichting, opgericht door Adam Weishaupt. De beweging bestond uit vrijdenkers, secularisten en republikeinen afkomstig uit vrijmetselaars-loges. In 1785 werd de orde geïnfiltreerd, ontmanteld en onderdrukt door de Beierse regering op grond van de verdenking dat ze monarchieën en staatsreligies omver wilden werpen. Vanaf het eind van de achttiende tot het midden van de twintigste eeuw geloofden veel reactionaire complot-aanhangers dat de Illuminati nog actief waren en verantwoordelijk waren voor gebeurtenissen als de Amerikaanse Revolutie, de Franse Revolutie en de Russische Revolutie. De Illuminati zouden een wereldrevolutie willen orkestreren om een seculiere, anarcho-communistisch Utopia te bewerkstelligen. Aan het eind van de twintigste en het begin van de eenentwintigste eeuw wordt de term 'illuminati' door rechtse en linkse complotaanhangers gebruikt om een netwerk te omschrijven dat achter de schermen aan de touwtjes trekt. Het geheime verbond controleert de wereldgebeurtenissen door middel van mollen in regeringen en bedrijven om uiteindelijk een cryptocratische Nieuwe Wereldorde tot stand te brengen. Sommigen speculeren dat het geheime Skull and Bones-genootschap aan de Yale-universiteit een incarnatie of voortzetting van de historische Beierse Illuminati is. Van Skulll and Bones waren onder meer de beide presidenten Bush lid. Enkele auteurs, waaronder David Icke, identificeren de Illuminati met enkele rijke en bekende joodse bankiersfamilies, hetgeen hem de naam heeft gegeven een antisemiet te zijn. Edited by Marlon, 22 Jan 2012 - 22:21.
|
I Learned Love Is Like A Brick: You can build a house or sink a dead body.
| |
![]() |
|
| The Hoax | 29 Jan 2012 - 13:46 Post #2 |
|
Wel, het is eigenlijk Illuminati en niet Illuminatie, maar wie houdt het bij?(a) Ben blij dat je dit topic opent, want de Illuminati is toch wel iets waar ik zeer geïnteresseerd in ben en ik geloof ook dat ze bestaan(je kunt er niet onderuit dat er geheime organisaties bestaan die de macht willen overnemen), al dan niet geheel zoals de media ze voorstelt though. Zo denk ik bijvoorbeeld niet dat ze satanische boodschappen gebruiken^^ Nja, op een andere dag zal ik hier waarschijnlijk wel een langere tekst typen^^ |
![]() |
|
| Roody | 29 Jan 2012 - 14:19 Post #3 |
|
dat macht overnemen vind ik een beetje overdreven hoewel het wel zo is dat hoe groter een groep, hoe meer invloed hij heeft |
|
It's better to be a brave fool than a living coward. Or was it otherwise? | |
![]() |
|
| Marlon | 31 Jan 2012 - 17:32 Post #4 |
|
Nou ja, illuminatie is een ander woord voor verlichting, wat toch echt met '-ie' is. Illuminati is een meervoudsvorm ervan, maar je hebt gelijk. Toch ben ik er ook erg geïnteresseerd in, ik weet niet...ik heb niet het idee dat het iets slechts is ofzo, zoals de wereld het voorschrijft. |
I Learned Love Is Like A Brick: You can build a house or sink a dead body.
| |
![]() |
|
| 1 user reading this topic (1 Guest and 0 Anonymous) | |
| « Previous Topic · Discussies en actualiteit · Next Topic » |
| Theme: Blue & Green | Track Topic · E-mail Topic | 7:58 AM Feb 23 |